انعقاد تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه ولایت و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر؛ گامی مؤثر در راستای تعاملات هدفمند نهادی و پاسخگویی مؤثر به نیازهای جامعه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ولایت ایرانشهر، این تفاهمنامه با حضور دکتر پیری، رئیس دانشگاه ولایت و دکتر رضایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به امضاء رسید.
در همین راستا اضافه می شود روسای دو دانشگاه ضمن تبیین امکانات، خدمات، چالشها و مسائل پیش روی هر دو مرکز، بر ضرورت بهرهگیری متقابل از ظرفیتهای موجود تأکید کردند.
از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهمنامه میتوان به نزدیکسازی هرچه بیشتر دانشگاهها به یکدیگر، ایجاد بسترهای همافزا برای ارائه خدمات مطلوبتر و مؤثرتر به جامعه پیرامونی و همچنین فراهمآوری فرصتی برای ذینفعان دو دانشگاه شامل اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان جهت بهرهمندی از خدمات متقابل، آزمایشگاهها و سایر زیرساختهای آموزشی و پژوهشی اشاره کرد.
در حوزه پژوهشی نیز مقرر شد اعضای هیئت علمی دو دانشگاه با انجام کارهای پژوهشی مشترک و انجام طرحهای پژوهشی در راستای نیازهای واقعی جامعه، از تخصصهای مکمل یکدیگر بهره بگیرند.
همچنین در حاشیه این جلسه، یکی از موضوعات مهم مورد بحث، همکاری مشترک دو دانشگاه برای برگزاری هرچه بهتر رویداد ملی «شب علم» عنوان شد که با پیگیری دانشگاه ولایت و تلاش برای اخذ مجوز از بنیاد ملی علم ایران، قرار است برای نخستین بار در شهرستان ایرانشهر برگزار گردد. پیگیری اخذ مجوز این رویداد، به سرکار خانم دکتر آزادپرور، عضو هیئت علمی دانشگاه ولایت، محول شد.
گفتنی است این تفاهمنامه، سرآغازی برای همکاریهای گستردهتر علمی، پژوهشی و فرهنگی میان دو دانشگاه بوده و امید میرود گامی مؤثر در جهت توسعه پایدار و پاسخگویی به نیازهای منطقه باشد.

